Jeep Gladiator – Az eladások fellendítője?

A Jeep végre meglépte azt amit a rajongók már régóta vártak: elkészítette a Wrangler kisteherautó változatát. Az új modell rengeteg hasznot és új vevőket fog hozni a márkának.
Jeep Gladiator

Érdemes visszamenni a múltba és végig nézni a gyár által készített Jeep kisteherautókat. Jó ideje nincsenek forgalomban, viszont olyan cégek, mint az AEV kis szériában régóta kínál Wrangler alapú kisteherautót. Az igen jó terepjáró képességű Brute ilyen masina. A gyári változat a lehető legjobbkor érkezik, ugyanis a márka eladásai szépen emelkednek, és a pickup piac is egyre jobban fejlődik.

Az európai kisteherautó piac feljövőben van, az itthoni vásárlások is szépen emelkednek, jobban, mint az európaiak. Ráadásul a piac változik, a felhasználók jó része a drágább, jobban felszerelt masinákat keresi, ennek oka, hogy az ügyvezető jár az áfa nélkül megvehető autóval... A munkát végző melósok pedig a fehér színű, alapkivitelű változatokat használják.

Az előbb elhangzott a néhány háttéradat elég arra, hogy megágyazzon a Jeep Gladiator sikerének, amely 2019 második felében lép piacra az Egyesült Államokban. Hazánkba valószínűleg 2020 körül érkezhet.

Az újdonság ajtajai, ablak kerete, sárvédője és sok más alkatrésze alumíniumból készült, akár az új Wranglernek. A Rubicon kivitel orrában pedig kamera segíti terepen az előre látást.

Hazai pályán két motorral kerül forgalomba a Gladiator, a terepezéshez szerencsésebb a háromliteres V6-os dízel, ahol 600 Nm és 260 lóerő áramlik a kerekekre. A 3,6-os V6-os sem lesz rossz, itt 285 lóerő és 353 Nm áll készen a bevetésre. Felénk valószínűsíthető a 2,2 literes dízel érkezése, amely kiváló belépő modell, de az is lehet, hogy ez lesz az autó egyetlen európai motorja.

A műfaj legkívánatosabb kisteherautóját kínálja a Jeep, mert nehéz ennél a típusnál dögösebbet találni a piacon. Jobb terepjárót sem, mert az elöl-hátul merev tengelyes pickup Rubicon kivitele megkapja a legendás Dana 44-es tengelyeket, az önzáró hátsó differenciált, az elől-hátul zárható differenciálokat és a kikapcsolható első kanyarstabilizátort. És a két elérhető hajtás rendszer közül, a kifinomultabbal (Rock-Trac) szerelik.

A terepezők lelkesedését csak az hűti le, hogy az autónak óriási a tengelytávja. Ez a méret pedig bakhátakon, saras, nyomvájús utak keresztezésekor, dombokon szó szerint komoly fennakadásokat okozhat. Szóval a remek hajtás-rendszer, de csodákat az sem tud tenni ha az autó fizikai méretei problémásak.

Az igazán extra a négy Jeep gyári előddel is büszkélkedő kocsiban, hogy két részes, kivehető kemény-tetővel vagy vászontetővel is kérhető... Ha ez nem lenne elég, az ajtókat is le lehet szedni és a szélvédő is dönthető... Ezt szuper dögös variálhatóságot senki más nem kínálja.

Benedek Attila

Fotó: Jeep

Kapcsolódó cikkek

Ford Focus - teszteltük!

Ford Focus bemutató – Motorok és váltók

A díjnyertes EcoBoot motorok mellett, persze a dízel is elérhető az új Focus-nál

Ford Ranger - Lóerőt és luxust a népnek!

Ford Ranger - Lóerő és luxus

A Ford Rangert két szóval lehet jellemezni: lóerő és luxus.

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator – Az eladások fellendítője?

A legdögösebb kisteherautót mutatta be a Jeep