Ford Ranger - Lóerő és luxus

Az Év kisteherautója díj többszörös győztese és a hazai kisteherautó-piac éllovasa, nem véletlenül található az eladási listák élén.
Ford Ranger - Lóerőt és luxust a népnek!

Az egyetlen magyar zsűritaggal büszkélkedő, európai Év kisteherautója (IPA) zsűri utóbbi években hozott döntéseit lehet kritikával illetni, de ha ezekkel a döntésekkel szembeállítjuk a piac változásait, akkor teljesen jogosak az ítéleteik.

Az utóbbi években változás történt az európai kisteherautó-piacon: az eladások egyre jobban eltolódnak az erősebb, jobban felszerelt modellek irányába. A jól kinéző és drágább típusok természetesen nem a földutakon sokat közlekedő, gázolajat és terményt szállító gazdáknál kötnek ki. Ezek a változatok látványos céges autóként funkcionálnak, amit előszeretettel használnak szabadidős célokra is.

A piac ez irányba történő elmozdulása jól látható a Ford kínálatán is. Jó példa erre a különleges színével és felszereltségével hódító Ford Ranger Thunder, amely a csúcsfelszereltségű Wildtrak alapjaira épül.

A kisteherautók között teljesen egyedi az off-road pályán, a homokbányában, a földutakon és a közutakon is egyaránt jól teljesítő Ranger Raptor. Ez az a speciális modell, amely konkurencia nélkül arat a piacon.

Az ”átlagos” Ford Ranger választékot végignézve, látszik, hogy a Ford igyekszik megfelelni az európai kisteherautó trendeknek. Az XL, XLT, Limited, Wildtrak képezi a felszereltségi szinteket, amelyeket tovább lehet gazdagítani a széles extra kínálattal. Ezt két területen lehet megtenni, egyik a raktér, ahol sokféle kiegészítővel lehet felturbózni a hátsó részt. A másik az utastér, ahol alapban jár a sok vezetési-segéd és a kényelmes utastér.

A motorválaszték is mutatja, hogy a kék ovál pickup kínálata abszolút igazodik az elvártakhoz. Az alapot a friss fejlesztésű kétliteres, négyhengeres EcoBlue TDCI dízel jelenti, amely egy turbófeltöltővel szerelve 130 és 170 lóerőt teljesít. Ezekhez a lóerőkhöz 340 és 420 Nm nyomaték társul.

”Természetesen” ennél is van feljebb, mert ott a Ranger Thunder és a Raptor, amikben szintén kétliteres, EcoBlue dízel található, de itt már két turbófeltöltő látja el levegővel a 213 lóerős motort. A nyomaték rovatban félezer Newtonmétert találunk, ezt az erőt pedig különleges hajtásrendszer továbbítja a kerekhez.

A rendszer fontos része a Mustangból ismerős tízsebességes automata váltó, amely könnyedén megbirkózik ekkora nyomatékkal, de mindhárom teljesítményszint elérhető hatsebességes kézi kapcsolású váltóval is.

Benedek Attila – Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Egyre több család kerekedik fel, hogy biciklitúrákat tegyen.

A legvonzóbb régi autó márkák, amiket érdemes megismerni

A legvonzóbb régi autó márkák, amiket érdemes megismerni

A régi autók világának varázsa sok autórajongót vonz világszerte. Ezek az autók nem csupán közlekedési eszközök, hanem történelmi műalkotások is, amelyek megőrzik az elmúlt évek designját és technológiáját.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara - a megbízható útitárs

Új színek és csak turbó motorok jellemzik a felfrissült Vitarát.